CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

Sunday, November 8, 2009

Jang Gomo Klate


Musim Piala Malaysia telah melabuhkan tirainya malam tadi. Final Piala Malaysia kali ini mempertemukan N9 dengan Kelantan. Sebelum sepak mula perlawanan akhir dimulakan, segala tumpuan terarah ke pasukan Kelantan. Segala liputan terarah kepada skuad yang bergelar The Red Warriors ini. Penyokong-penyokong Kelantan di seluruh negara ghairah meraikan pestas final selepas menunggu hampir 40 tahun. Beberapa orang member dari CBC juga tidak sabar-sabar lagi menunggu detik untuk ke Bukit Jalil. Kito akan bahe ruso...itu kata penyokong kijang.
Namun malam tadi cerita di atas padang adalah berbeza sama sekali. Skuad kijang tertekan dengan harapan menggunung yang diletakkan di atas bahu mereka untuk membawa pulang Piala Malaysia ke bumi Kelantan. kehadiran lebih kurang 60 ribu penonton nampaknya menambahkan tekanan ke atas pemain-pemain Kijang, menyebabkan permainan yang dipamerkan di bawah tahap keupayaan sebenarnya. Menang sorak Piala terlepas untuk The Red Wariors....Skuad Kijang di hoben oleh Skuad Rusa dengan jaringan 1-3.
Apapun tahniah kepada kedua-dua pasukan yang berjaya ke perlawanan akhir tahun ini. Kepada rakan-rakan penyokong Skuad Rusa tahniah diucapkan....kepada rakan-rakan penyokong Kijang jangan frust sangat. Takpe tahun depan cuba lagi. satu pesanan penaja....menjejakkan kaki ke final belum tentu boleh menang. So jangan confident sangat lain kali. Kalu dah menang piala baru boleh ketawa besar! Hahaha...den ogang kampung Nabil........Hoben Jang Hoben...

0 comments: